SUMMERING

2015-03-15 // 17:47:57 // Allmänt
 
När man först fick reda på alla 28 finalister som skulle tävla så blev jag lite besviken om jag ska vara ärlig. Jag tyckte inte det var så många som stod ut riktigt. Första deltävlingen startade, Robin och Sanna gjorde en strålande insats som programledare, Filippa Park som sidekick var rolig och alla bidrag var bra. Molly Pettersson Hammar stod för en av årets stora besvikelser, inte för att låten var dålig utan för hennes placering. Många hade tippat henne som finalklar men tyvärr hamnade hon på en sjätte plats. 
 
Jag måste säga att detta året har vart fullt av överraskningar. Programledarna gjorde ett strålande jobb, hela produktionen och allting gick rätt till (förutom röstkaoset i finalen) och de flesta bidragen var bra. Det är inte många låtar som man tänker: "nja, denna var inte alls bra". Sen vart jag helnöjd med finalfältet för det var e så stark och annorlunda grupp låtar som tävlade. Jag blev väldigt besviken att Dinah Nah kom sist eftersom hennes låt är så bra MEN det faktum att Måns vann är det bästa som hände detta året. Jag är SÅ nöjd och glad för Måns' skull. Han vann överlägset och det kunde inte blivit bättre. Hans låt är en av mina favoriter av alla svenska vinnare vi haft. Jag är jättenöjd med året som vart och detta året får 9/10 sångfåglar. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback